Παρασκευή, 6 Ιουνίου 2014

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ "ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ" 6/6/2014

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΑ ΠΕΙΡΑΙΑ - ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ


Γοργή προώθηση της ιδιωτικοποίησής τους
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης, ενώ στο σφυρί αναμένεται να βγουν άλλα 10 μεγάλα λιμάνια της χώρας. Χτες το απόγευμα ανακοινώθηκαν από το ΤΑΙΠΕΔ οι επιχειρηματικοί όμιλοι που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την απόκτηση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), αλλά και οι επιχειρηματικοί όμιλοι που περνάνε στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την απόκτηση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ.

Οι εταιρείες που περνάνε στη δεύτερη φάση για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ, που σημαίνει ότι θα καταθέσουν πλέον προσφορές και θα επιλεγεί η συμφέρουσα, είναι 5 από τις 6 που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον και συγκεκριμένα οι: APM Terminals BV, η οποία διεκδικεί και τον ΟΛΘ, COSCO, International Container Terminal Services Inc, Ports America Group Holdings, Utilico Emerging Markets Limited.
Σε ό,τι αφορά τον Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), ενδιαφέρον εκδήλωσαν 8 εταιρείες και συγκεκριμένα οι: APM Terminals BV, Deutsche Invest Equity Partners GmbH, Duferco Particiption Holding SA, International Container Terminal Services Inc, Mitsui & Co. Ltd., P & O Steam Navigation Company (DP World), Russian Railways JSC / GEK TERNA SA και Yilport Holding Inc.
Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος των μονοπωλίων που ανταγωνίζονται για το ποιο θα γίνει ιδιοκτήτης των 2 μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας, αξίζει να σημειωθεί ότι για παράδειγμα η ΑPM Terminals BV είναι ένα διεθνικό μονοπώλιο διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, με έδρα τη Χάγη της Ολλανδίας, που δραστηριοποιείται σε 48 χώρες σε όλο τον κόσμο. Η συγκεκριμένη εταιρεία φέρεται να συνδέεται με την πανίσχυρη δανική εταιρεία Maersk, η οποία μαζί με την ιταλοελβετική MSC και τη γαλλική CMA CGM έχουν ξεκινήσει να διαμορφώνουν τη μια «συμμαχία», που έγινε γνωστή ως P3.
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ στις «υπό εξέλιξη αποκρατικοποιήσεις» είναι ακόμα τα λιμάνια Βόλου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας. Οπως ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ, τα 10 λιμάνια είναι ανώνυμες εταιρείες. Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 75% του μετοχικού κεφαλαίου των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης και το 100% του μετοχικού κεφαλαίου των άλλων 10 λιμανιών.
«Αντιδράσεις» ταξικής συνεργασίας
Στο μεταξύ χτες το απόγευμα συνεδρίασε η διοίκηση της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών (ΟΜΥΛΕ), όπου η πλειοψηφία ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, «Αυτόνομη Παρέμβαση» (ΣΥΡΙΖΑ), αποφάσισε να εξουσιοδοτήσει το προεδρείο της Ομοσπονδίας να κηρύξει 24ωρη απεργία ως τις αρχές Ιούλη και στο πλαίσιο αυτό να γίνει συνάντηση με όλους τους φορείς που είναι αντίθετοι με την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του ΟΛΠ. Που σημαίνει ότι στο «μέτωπο» μπορούν να συμμετάσχουν φορείς όπως είναι οι εφοπλιστικές ενώσεις που απαιτούν η ιδιωτικοποίηση να προωθηθεί με τη μέθοδο των παραχωρήσεων, όπως έγινε με την προβλήτα ΙΙ του ΟΛΠ που παραχωρήθηκε στην COSCO. 'Η ο νεοεκλεγμένος δήμαρχος Πειραιά Γ. Μώραλης, που έστειλε ήδη επιστολή στον πρωθυπουργό, εκφράζοντας τη θέση του συνδυασμού του για «δημόσιο έλεγχο» στο λιμάνι (άλλη μορφή ιδιωτικοποίησης), με μεγαλύτερη συμμετοχή του δήμου στον ΟΛΠ και επιχειρηματική του ανάπτυξη. Θέση που είχε και ο συνδυασμός του Θ. Δρίτσα (ΣΥΡΙΖΑ).
Μάλιστα, η εκπρόσωπος της «Αυτόνομης Παρέμβασης», με βάση τη γραμμή του ΣΥΡΙΖΑ περί δημοψηφισμάτων, προχωρώντας παραπέρα, πρότεινε στη συνεδρίαση να γίνει δημοψήφισμα στον Πειραιά, δήθεν για να αποφασίσει ο λαός αν συμφωνεί με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού!
Οι εκπρόσωποι της «Δημοκρατικής Ενότητας», που στηρίζει το ΠΑΜΕ, στηλίτευσαν τα τερτίπια των δυνάμεων του κοινωνικού εταιρισμού που επιδιώκουν να αποπροσανατολίσουν τους εργαζόμενους και ξεκαθάρισαν ότι ιδιωτικοποίηση είναι και η παραχώρηση. Σημείωσαν ότι δεν είναι μόνο η μορφή των κινητοποιήσεων, αλλά και το πλαίσιο, όπως και με ποιους πρέπει τελικά να συμμαχήσουν οι εργαζόμενοι στα λιμάνια που δεν είναι άλλοι από τους εργαζόμενους καταρχήν των κλάδων που είναι συναφείς με τις λιμενικές υπηρεσίες και υποδομές, όπως της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, οι ναυτεργάτες, οι εργαζόμενοι των άλλων ναυπηγείων κλπ.
Να σημειωθεί ότι ανάμεσα σε αυτούς που αξιώνουν η ιδιωτικοποίηση να γίνει με τη μέθοδο των παραχωρήσεων είναι και ο εφοπλιστής Μαρινάκης, ο οποίος χτες, σύμφωνα με πληροφορίες, συναντήθηκε με το νέο δήμαρχο Κερατσινίου - Δραπετσώνας, Χρήστο Βρεττάκο.